free website hit counter
Home»کمیته رفاهی و ورزشی»پاسخ به برخی سؤالات پرتکرار در خصوص بخشنامه ۶۷۰/۱ تأمین اجتماعی

پاسخ به برخی سؤالات پرتکرار در خصوص بخشنامه ۶۷۰/۱ تأمین اجتماعی

پاسخ به برخی سؤالات پرتکرار در خصوص بخشنامه ۶۷۰/۱ تأمین اجتماعی

  1. حداقل حق بیمه پرداختی چقدر است؟

پاسخ- حق بیمه پرداختی ماهیانه بر اساس دستمزد تعیین شده توسط عضو، محاسبه می گردد. اعضایی که کمتر از ۵ سال سابقه دارند می‌توانند بین حداقل دستمزد و حداکثر دستمزد (تعیین شده در سازمان تأمین اجتماعی)، دستمزد مورد نظر خود را انتخاب نمایند و برای اعضایی که دارای سابقه کار بالاتر از ۵ سال هستند، با توجه به پرداخت های قبل، میانگین ۳۶۰ روز محاسبه شده و عضو می تواند بین حداقل دستمزد تا میانگین مذکور ، دستمزد مورد نظر خود را انتخاب نماید.   حق بیمه بر اساس دستمزد تعیین شده، محاسبه و اخذ می گردد.

توضیح: حداقل دستمزد طبق قانون کار می باشد.

 

  1. آیا امکان برقراری این بیمه از ابتدای سال ۱۳۹۹ می باشد؟

پاسخ: خیر. بیمه عطف به ماسبق ندارد.

 

  1. آیا این بیمه جزء سابقه کار محسوب می شود؟

پاسخ: بله. از زمان ثبت معرفی نامه در واحد اجرایی بیمه، مشروط به پرداخت حق بیمه همان ماه در فرجه قانونی، سابقه محسوب می شود. شایان ذکر است مدت اعتبار معرفی نامه ۳ ماه می باشد.

 

  1. آیا عضو مشمول مزایای بازنشستگی می شود؟

پاسخ: بله. فقط با توجه به این که اعضاء، فاقد رابطه مزدبگیری با سازمان نظام مهندسی استان هستند، مشمول بیمه بیکاری نمی شوند (بدیهی است حق بیمه مربوطه نیز از اعضاء دریافت نخواهد شد).

 

*اعضای محترم سازمان می توانند با مراجعه به شعب سازمان تأمین اجتماعی حوزه تابعه، نسبت به اخذ اطلاعات تکمیلی در خصوص بخشنامه ۶۷۰/۱ و همچنین سایر بیمه ها اقدام نمایند.

.

۸۶۸ views
تاریخ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۹|