free website hit counter
Home»اخبار, اخبار ویژه»مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان بستری برای تحقق توسعه پایدار

مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان بستری برای تحقق توسعه پایدار

🔸رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان گفت: اجرای دستورالعمل‌های در نظر گرفته شده در قالب مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان کمک شایانی به تحقق توسعه پایدار در شهرها به عنوان مراکز اصلی سکونت بشر می‌کند.

🔸مهندس حکیمی اظهار داشتند: در آخرین ویرایش این مبحث نگاه ویژه‌ای به استفاده از فناوری‌های نوین در بهره‌برداری از انرژی‌ها شده است و با ظرفیت وجود انرژی‌های تجدید پذیر در استان سمنان پیاده‌سازی و برطرف نمودن موانع اجرایی می‌تواند کمک شایانی به بهره‌برداری مناسب از منابع انرژی در ساختمان‌ها نماید.

🔸عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور افزود: امروزه شهرها در تمامی کشورهای دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در کنار بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان سازی گام برداشته اند تا به میزان قابل توجهی در میزان مصرف انرژی صرفه‌جویی نمایند.

🔸ایشان با بیان اینکه نگرشی نو و متفاوت در مبحث ۱۹ صورت پذیرفته و بیان داشتند: ساختمان‌های مطابق با مبحث ۱۹ می بایستی دارای مقادیر حداقلی و پایین‌ترین رده انرژی باشند و دستیابی به این رده بندی از انرژی الزامی است، و از سال ۱۴۰۲ رعایت رده بندی و ممیزی انرژی در صدور پایانکار ساختمانها اجباری بوده و متولیان امر ملزم به رعایت این قانون می باشند.

انتظار می رود در ابتدا طراحان و سپس مجریان و ناظران ساختمانی با کمک مراجع صدور پروانه ساختمانی نسبت به رعایت شرح وظایف قانونی خود در جهت حفظ منابع و مصالح کشور و همچنین حفظ حقوق بهره‌برداران نهایی از ساختمان‌ها به درستی عمل نمایند.

.

۲۳۱ views
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲|
RSS
Follow by Email
Instagram
Telegram