free website hit counter HTML marquee Tag " السلام ای وادی کرببلا /السلام ای سرزمین پر بلا / السلام ای جلوه گاه ذوالمنن / السلام ای کشته های بی کفن ".
Home»آموزش»دوره های آموزشی برای شرکت کنندگان آزمون های ورود به حرفه مهندسان، اسفند ماه ۱۴۰۲

دوره های آموزشی برای شرکت کنندگان آزمون های ورود به حرفه مهندسان، اسفند ماه ۱۴۰۲

دستورالعمل دوره های آموزشی برای شرکت کنندگان آزمون های ورود به حرفه مهندسان، اسفند ماه ۱۴۰۲ .

متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نامه شماره ۱۰۵۱۵/۰۳/۱ مورخ  ۱۴۰۳/۰۴/۰۳ مراجعه نمایند.

دستورالعمل دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان، کاردانی و معماران تجربی اسفندماه ۱۴۰۲

 

پیرو اعلام نتایج آزمون‌های ورود به حرفه مورخ اسفندماه ۱۴۰۲ و نظر به موافقت معاونت محترم مسکن و ساختمان، در جهت مساعدت با شرکت‌کنندگان، بدینوسیله دستورالعمل دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان آزمون مذکور به شرح زیر اعلام و ابلاغ می‌گردد:

۱- شرکت‌کنندگان رشته‌های معماری (نظارت و اجرا)، عمران (محاسبات، نظارت و اجرا)، تاسیسات‌برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک که نمره آنها در آزمون اسفندماه ۱۴۰۲ حداکثر ۲ نمره کمتر از حدنصاب اعلام شده باشد (نمرات ۴۸ و ۴۹) و برای آزمون‌های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی نمرات ۵۸ و ۵۹ به ازاء هریک نمره کسری در صورت شرکت در یک دوره آموزشی مصوب شیوه‌نامه صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه تا پایان اسفندماه ۱۴۰۵ قبول آزمون اسفندماه ۱۴۰۲ محسوب می‌شوند. (تاریخ گواهینامه دوره آموزشی صادره باید قبل از تاریخ ۱/۱/۱۴۰۶ باشد).

۲- در صورتی که شرکت‌کنندگان آزمون در صلاحیت‌های مختلف شامل طراحی، نظارت و اجرا مشمول این دستورالعمل شده باشد، دوره‌های آموزشی گذرانده شده در هر صلاحیت باید متمایز از دوره‌های آموزشی صلاحیت دیگر باشد.

۳- برای رشته‌های معماری (اجرا) و عمران (اجرا) دوره‌های آموزشی موضوع این دستورالعمل علاوه بر دوره‌های آموزشی ورود به حرفه صلاحیت اجرا (۷۶ ساعته و دوره HSE) می‌باشد.

۴- لازم است لیست اسامی شرکت‌کنندگان مشمول این دستورالعمل که در دوره‌های آموزشی و آزمون پایان دوره آن در مهلت زمانی مقرر (تا پایان اسفندماه ۱۴۰۵) شرکت نموده‌اند، پس از اتمام دوره و موفقیت در آزمون مربوطه از سوی اداره کل استان جهت درج در بانک اطلاعات آزمون‌ها به این دفتر ارسال گردد تا پس از بررسی و صدور تاییدیه ملاک صدور پروانه اشتغال به‌کار قرار گیرد. بدیهی است در صورت عدم ارسال لیست اسامی و درج در بانک اطلاعات آزمون‌ها و متعاقباً عدم صدور تاییدیه از سوی دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، صدور پروانه اشتغال به‌کار امکان‌پذیر نمی‌باشد.

۵- این دستورالعمل صرفاً مربوط به آزمون‌ اسفندماه ۱۴۰۲ بوده و قابل تعمیم به آزمون‌های دارای اعتبار قبل و آزمون‌های دوره‌های آتی نخواهد بود و آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده‌اند و مشمول این دستورالعمل نمی‌باشند می‌بایست در آزمون‌های دوره بعد شرکت نمایند.

۶- دوره‌های آموزشی موضوع این دستورالعمل همان دوره‌های آموزشی ارتقاء پایه سه به دو موضوع بخشنامه‌های شماره ۴۹۵۷۹/۴۲۰ مورخ ۲۹/۹/۱۳۸۸، شماره ۹۰/۴۲۰/۱۰۴۳۸۶ مورخ ۹/۱۲/۱۳۹۰ و شماره ۹۱/۴۲۰/۱۴۱۶۳ مورخ ۱۰/۳/۱۳۹۱ می‌باشد. رشته نقشه‌برداری دوره‌های دو به یک ملاک عمل می‌باشد و برای رشته‌های تاسیسات‌مکانیکی (اجرا)، تاسیسات‌برقی (اجرا) بخشنامه شماره ۴۲۰/۱۴۵۲۲۴ مورخ ۲۶/۱۰/۱۴۰۰ و رشته ترافیک بخشنامه شماره ۴۲۰/۲۷۳۰۵ مورخ ۲۶/۱۲/۱۴۰۱ و آزمون‌های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان، و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی بخشنامه شماره ۴۲۰/۱۴۸۸۰۴ مورخ ۱۴/۹/۱۴۰۱ ملاک عمل می‌باشد.

دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان

 

.

۶۸ views
تاریخ انتشار : ۷ تیر ۱۴۰۳|