free website hit counter
Home»گزارش های خبری»بیست و دومین اجلاس هیات عمومی نظام‌ مهندسی ساختمان کشور

بیست و دومین اجلاس هیات عمومی نظام‌ مهندسی ساختمان کشور

تهران میزبان این رویداد ملی است که یکی از بزرگ‌ترین نشست های تخصصی مهندسان است 

بیست و دومین اجلاس هیات عمومی و سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان در تاریخ‌های ۲۵ تا ۲۷ تیرماه با شرکت اعضای هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی استان ها و میهمانان ویژه کشوری و استانی در حال برگزاری است.
دکتر جوان مجیدی دبیر هیات برگزاری بیست و دومین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در مراسم افتتاحیه مراسم مطرح کرد:
دومین جلسه عمومی که به استناد ماده ۱۹ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از ۲۵ تا ۲۷ تیرماه برگزار می گردد فرصتی را فراهم می‌آورد تا در انجام تکالیف مندرج در آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان هیئت عمومی نسبت به انتخاب و معرفی نمایندگان شایسته خود جهت عضویت در هشتمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان اقدام نماید تا با همراهی وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادهای مرتبط گام های استواری را در توسعه مهندسی و ارتقای جایگاه حرفه مهندسان و متخصصان توانمند حوزه ساخت و ساز کشور بردارند
نیاز امروز صنعت ساختمان تغییر در رویکرد و نگرش به ضرورت‌های معاصر همگام با رشد و توسعه تکنولوژی ها فناوری های نوین صنعت ساختمان در دنیا و انقلاب صنعتی چهارم و نسل جدید ساخت و ساز را بیش از پیش ضروری می‌نماید. انتظار می‌رود هیات عمومی بیست و دوم با تشریک مساعی محورهای نوگرایانه ای در محتوای قطعنامه پایانی اجلاس با توجه به ضرورتهای زمان معاصر داشته و شاهد گفتمان جدیدی در ادبیات توسعه مهندسی باشیم در پایان مجدد به همه حضار اعضای هیئت مدیره استان‌های پیشکسوتان عرصه مهندسی ساختمان مهمانان خبرنگاران و رسانه‌های زحمتکش و مقامات عالی رتبه حاضر خیر مقدم عرض می نمایم و از زحمات همکاران خودم در هیئت رئیسه شورای مرکزی دبیرخانه هیئت عمومی هیئت برگزاری اجلاس برگزاری انتخابات کارمندان سازمان عوامل اجرایی و همکاران حوزه معاونت مسکن و ساختمان و همچنین حراست وزارت راه و شهرسازی که در بر پایی این اجلاس با ما همراهی نمودند صمیمانه قدردانی می کنم.
  
دکتر مازیار حسینی در بیست و دومین جلسه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مطرح کرد: ما خود را در کنار جامعه مهندسان و شورای مرکزی  همراه و همگام می دانیم.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: منتخبان باید متخصص، ژرف اندیش، پاکدست و دارای نگاه ملی  باشند، امید دارم که رفتار حرفه ای و انضباط کاری سرلوحه امور برگزیدگان کشور قرار گیرد.
اعضای شورای هشتم باید در سطح ملی توانایی و کارایی داشته و از لحاظ سطح علمی از افراد برجسته دانشگاه ها باشند،   تا در جهت پیشبرد اهداف سازمان از ظرفیت های جوان، پرشور و افراد دارای ایده استفاده نمایند.
شورای مرکزی عصاره فضایل مهندسی کشور  است و مهندسان متعهد و اخلاق گرا باید در راس امور آن قرار گیرند.
بر پایه این خبر معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: ساختمان استاندارد ساختمانی است که چهار موضوع آسایش، آرامش، دوام و ایمنی در آن دیده شده باشد.
وی اظهار داشت: تلاشمان این است که نظام مهندسی را در چهار رکن اصلی تعریف کنیم؛
مالک یا سرمایه گذار، سازنده، کنترل و بازرسی و نگهداری ساختمان
دکتر حسینی بیان کرد: آنچه کشور بدان نیازمند است رونق تولید است که مسکن کمترین میزان ریسک سرمایه گذاری را در این خصوص دارد.
وی در پایان تاکید کرد: فضای انتخابات باید فضایی کاملا تخصصی باشد.
معاون عمرانی وزیر کشور با بیان این مطلب می گوید: باید یک بازنگری و توجه ویژه به حوزه نظام مهندسی و ساخت وساز در کشور انجام شود تا به توسعه پایدار برسیم.
جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور در افتتاحیه اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به ضرورت الکترونیکی کردن و برخط کردن اطلاعات با شهرداری ها افزود: شهرداری و نظام مهندسی ارگان های قدیمی و مهمی هستند و برخی اقدامات در حوزه شهری باید با همکاری آنها انجام شود .
وی بیان کرد: ایجاد ضوابط و قوانین و همچنین مسیرهای هموار برای معلولان ، افزایش نظارت ها در طراحی ساختمان ها و توجه به حل مشکل تخلفات ساختمانی از جمله اقداماتی است که باید توسط این بخش ها دنبال شود.
وی بیان کرد : باید یک بار دیگر جایگاه نظام مهندسی در کشور را بازخوانی کنیم و بتوانیم در این حوزه یک توسعه پایدار داشته باشیم.
مهندس رجبی رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که در جمع اعضای هیئت مدیره های سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها در بیست و دومین اجلاس هیئت عمومی سازمان سخن می گفت با تأکید بر این مطلب افزود:
قانون برای سازمان نظام مهندسی ساختمان رکن تعیین کرده و این رکن مهم، شورای مرکزی است.
 به عقیده مهندس رجبی هیات مدیره استان‌ها می توانند موجب یا مانع توسعه نظام مهندسی و کیفیت ساخت و ساز باشند؛ چرا که چشم انداز و افق  حوزه های کار و فعالیت باید توسط سازمان‌ها بر اساس قانون تعریف شود.
رجبی یکی از مهمترین زمینه های رسیدن به آرامش در سازمان های نظام مهندسی ساختمان را آرامش در ارتباط بین سازمان و وزارتخانه عنوان کرد.
وی سپس به تشریح برخی دستاوردهای مهم شورای مرکزی در دوره هفتم پرداخت و گفت:
تعاملات سازمان با خارج از کشور شروع شده و با وزارت تحقیقات آلمان تفاهم نامه ای منعقد گردیده که ۲۵ نفر از مهندسان تاسیسات حرارتی و برودتی را آموزش داده و گواهی صادر نماید.
وی ابراز امیدواری کرد در آینده نه چندان دور و در دوره جدید فعالیت شورای مرکزی ،مجوزهای کار در اروپا در اینخصوص اخذ گردد.
مهندس رجبی قدم بعدی را ارتباط با سازمان یونسکو دانست که این ارتباط نیز می بایست پیگیری گردد.
از دیدگاه رئیس شورای مرکزی یکی از محاسن تقابلات سال گذشته این بود که مهندسین متوجه شدنددر حوزه  های تخصصی می بایست اتحاد و صعه صدر داشته باشند تا بتوانند از مراحل بحرانی عبور کنند. افزایش سطح حساسیت در جامعه نسبت به سازمان نظام مهندسی ساختمان  نیز زمینه ساز این مهم است که در برخی از طرح ها در استان‌ها باید مداخله صورت گیرد.
رجبی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان می بایست بازوی تخصصی و فنی دستگاه‌های اجرایی باشد که می‌توان در اینخصوص برای رونق مسکن به وزارت راه و شهرسازی کمک کرد و به عنوان محرکی در بحث سرمایه گذاری  و ساخت و ساز از طریق اعصای سازمان عمل نمود.

.

۱,۰۱۵ views
تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۳۹۸|